În cadrul comunității EdCamp, Direcția Învățământ Tineret și Sport Nisporeni, oferă la 26.08.2020 platforma virtuală de discuții cu genericul „Pedagogul – agent al schimbării: pledoarie pentru PEDAGOGIE”.

Împreună vom valorifica oportunități de dezvoltare profesională, analizând aspecte de dezvoltare profesională, analizând aspecte ale demersului didactic, predat în perioada de criză, valorificarea instrumentelor digitale în perioada pandemică. Vom recomanda anumite subiecte de discuții (un program oferit de speakerii înregistrați), dar Vă oferim posibilitatea de a disemina propria experiență pe un anumit domeniu din activitatea profesională.

EdCamp este comunitatea pedagogilor, interesați de dezvoltarea profesională, comunicare și schimb de experiență.

Vă așteptăm cu mult drag la evenimentul de start al unui nou an școlar, ferm convinși de rolul important al fiecărui partener educațional.

Descoperă atelierele EdCamp 2020 alături de speakerii înregistrați:

Silvia CRÎȘMARU
Dir. Adjunct IP L.T „Prometeu” Grozești

COMUNICARE ȘI RELAȚII INTERPERSONALE
ÎN PERIOADA DE CRIZĂ

Criza pandemică, mai mult ca orice, a afectat domeniul comunicativ și relațiile interpersonale. Profesia ne obligă să ne întrebăm: Cum comunicăm ? Suntem totdeauna ascultați? Putem noi asculta? Ascultarea este un aspect important al comunicării, dar de multe ori îl tratăm cu insuficientă atenție.
Am onoarea de a Vă invita la o discuție cu schimb de experiență și accente pe depășirea barierelor de comunicare și relaționare în perioada de criză.

Proiectele eTwinning
Oportunități de învățare, colaborare

eTwinnning este cea mai mare comunitate de școli din Europa.
Ea oferă cadrelor didactice o platformă de colaborare, comunicare și demararea de noi proiecte educaționale, iar elevilor- noi provocări de învățare, dezvoltarea de noi competențe, formarea de atitudini.

Dacă vrei să faci parte din această comunitate dar nu știi de unde să începi
– înscrie-te în atelierul Proiectele eTwinning – oportunități de învățare, colaborare și comunicare!

Inga Mușinschi
Director IP Gimnaziul „Ion Creangă”

Rodica BESCHIERU
Profesoară IP Gimnaziul „Ion Creangă”

Si(N)gur ONLINE?

Pandemia ne-a schimbat într-o secundă totul: modul de a trăi, de a comunica, de a învăța.
Dacă ți-ai pus vreodată întrebarea ” Oare nu este periculos mediul online pentru copilul de lângă mine?”, te invit la atelierul Si(N)gur online? în care vom aborda subiectul din perspectiva:
⦁ oportunităților și riscurilor la care sunt expuși copiii în mediul online;
⦁ creării unei imagini pozitive în spațiul virtual;
⦁ gestionării eficiente a unei situații neplăcute care deja s-a declanșat;
⦁ profilaxiei și intervenției, dar și despre resursele și instrumentele pe care le poate aplica un profesor pentru a asigura maximă protecție copilului în cadrul procesului educațional la distanță.

Echilibrul emoțional al cadrului didactic –
cheia spre succes în educație

Actualitatea subiectului este evidentă, deși recunoaștem, în situație de criză am demonstrat o vulnerabilitate excesivă. O caracteristică definitorie a comunicării didactice rămâne a fi crearea unui câmp afectiv pozitiv şi favorabil învățării prin exprimarea unor atitudini de interes pentru dezvoltarea comunicării cu elevii.
Cum să ajungem la sufletul copilului? Cum păstrăm echilibrul emoțional?
Vă invit în atelier pentru a identifica metode, exerciţii practice de lucru, solicitate mult în tratarea individuală și dezvoltarea personală .

Aliona POSTU
Director de grădiniță, loc.Boldurești

Rodica BESCHIERU
Profesoară IP Gimnaziul „Ion Creangă”

Conflictele. Gânduri în 5 pași
despre arta de a face față conflictelor

S-ar părea că izolarea pandemică ar presupune excluderea totală a conflictelor, dar constatăm, că dezechilibrul emoțional , nesiguranța , lipsa feedbackului în comunicarea virtuală favorizează creșterea nesatisfacției de sine și de ceilalți.
Va propun sa pășiți în lumea unor
schimbări pozitive , să transformați un conflict într-o șansă pentru a face față provocărilor timpurilor .Credințele, percepțiile , valorile, nevoile,intervin inevitabil în orice conflict. Modul în care le abordăm este cheia stării de bine a fiecăruia dintre noi.
Vă aștept în atelier la o discuție despre conflicte

VOLUNTARIATUL – trend de dezvoltare
și afirmare personală

Dacă doriți să Vă faceți prieteni, să Vă îmbunătățiți sănătatea mentală și fizică și, poate, să dezvoltați noi abilități , Vă recomand să Vă implicați în activități de voluntariat .
Vă puteți schimba viața D-voastră și a altora atunci când deții sentimentul autorealizării. Nu treceți cu vederea beneficiile voluntariatului.
Voluntariatul aduce satisfacție enormă. A fi util este sensul vieții fiecărui OM!
Cum putem organiza activitățile de voluntariat? Discutăm cu placere subiectul în cadrul atelierului.

Svetlana CHIRTOACĂ
Director IP Gimnaziul „Bălănești”

Tatiana COCIU
Director – Grădinița „Povestea”

Parteneriatul – Soluție optimă
pentru depășirea riscurilor în perioada de criză

În condițiile în care, în peste 190 de țări, închiderea școlilor ține peste 1,57 de miliarde de elevi departe de clasă, o relație optimă de parteneriat, creată cu părinții ne oferă oportunități esențiale de suport în prestarea serviciilor educaționale , iar fiecărui copil se oferă posibilitatea de a continua să învețe.
Cum putem fortifica relația de parteneriat? Diseminăm bunele practici în atelier.

Managementul timpului.
5 idei utile pentru TINE.

Vrei sa afli secretele succesului?
Hai sa călătorim… in TIMP!!! Se spune că timpul nu poate fi îmblânzit pentru că zboară iute ca gândul. Consider că dacă ești conectat la Actualitate, Emoții pozitive și ai o Agendă ca prieten poți reuși.
Vino să încercăm împreună ! Să creăm o Școală Altfel – o școală prietenoasă copilului!

Rodica MERIAN
Învățătoare IP L.T „Prometeu”

Nadejda ENACHE
Director – IP Gimnaziul „Valeriu Bulicanu”

Centrarea pe elev –
între provocări și paradigme

Predarea centrată pe elev pune accentul pe satisfacerea nevoilor de învățare ale elevului. Ce reprezintă azi elevul din clasă sau din fața monitorului?
Cum trebuie să personificăm învățarea , tratând cu grijă fiecare copil?
Sunt întrebări care ne frământă și trebuie să găsească răspuns la toți actorii educaționali. Vă invit să explorăm necunoscutul, împreună identificând soluții atât de necesare în pragul unui nou an școlar.

Pledoarie pentru meseria de dascăl

De ce profesor?
Este frumos, este greu, este interesant, este o provocare. Știi să asculți și să dăruiești, știi să vorbești și să mângâi, știi să fii bun, știi să fii prieten, știi să fii exemplu pentru elevii tăi și nu doar pentru ei. De ce profesor?
Vă aștept să îmi fiți alături, să promovăm frumusețea și minunăția acestei nobile profesii.

Natalia – Cristina RĂZVANȚ
Profesoară IP L.T „Prometeu”

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Post comment