Pentru a discuta cele mai arzătoare subiecte pe domeniu, care ne ghidează progresul profesional, Direcția Învățământ Tineret și Sport Nisporeni organizează la 14 septembrie 2019, Festivalul Educațional cu genericul „PEDAGOGUL – AGENT AL SCHIMBĂRII”

Vom sărbători educația împreună, asistând la o serie de ateliere, discutând pe diverse teme, ce pot motiva pentru un demers didactic mai bun, pentru o stare de spirit propice creativității profesionale.

Vă așteaptă cu mult drag  EdFest/Nisporeni-2019
”PEDAGOGUL –AGENT AL SCHIMBĂRII”
-primul festival nisporenean dedicat
EDUCAȚIEI

DESCOPERĂ ATELIERELE EDFEST 2019

Speakerii incluși în sesiunea I:

O Educaţie altfel. Paşi spre schimbare.

Nu trebuie să transformi lumea pentru alţii, trebuie s-o transformi pentru tine şi
atunci ceilalţi se vor transforma în faţa ta. Prin urmare, să învăţam a stabili o legatură puternică cu sinele nostru, dar şi să privim în exterior, pentru a găsi împlinirea şi fericirea. Suntem uniţi prin aceleaşi scopuri şi idealuri: naturali, creativi, spirituali , realizaţi în plan personal şi profesional.
Să căutăm impreună noi dimensiuni ale succesului, pentru bunăstarea noastră şi a copiilor.

Speaker :Tatiana Cociu,

director Grădiniţa Incluzivă ,,Povestea”,grad managerial II.

Tulburarile din spectru autist – noutate, viciu, sau mister al secolului XXI?

Autismul pare a fi o lume nestiuta si inteleasa doar de cei care traesc in ea, un puzzle imposibil de aranjat intr-o oarecare ordine, definită de catre medici drept o tulburare a creierului, ce afecteaza abilitatile copilului de a comunica cu cei din jur, desi parintii spun ca reusesc sa-si cunoasca copiii si sa perceapa emotiile acestora…
Propun sa incercam a face pentru acesti copii lumea mai frumoasa , oferind parintilor lor informație utilă, devenind partener prin cunoastere, implicare, actiuni si toleranța.

Speaker : Aliona Postu,

 director Grădiniţa ”Poenița”Boldurești.

Să înțelegem lumea din jur FĂRĂ MANUALE.

Mulți dintre noi ne dorim o școală în care elevii să vină cu plăcere, știind că aici vor găsi tot de ce au nevoie pentru a reuși în viață.
Deseori ne întrebăm:
De ce n-ar fi şcoala un loc în care copiii să fie fericiţi, să se simtă bine, să vină cu entuziasm, să fie motivaţi, să găsească plăcere şi satisfacţie, să îşi educe emoţiile şi sensibilitatea, să aibă autonomie în luarea deciziilor, încurajaţi să fie creativi, să fie optimişti şi să privească cu încredere înainte, să îşi verifice şi asume permanent un sistem de valori, să viseze, spere, înţeleagă şi accepte diversitatea din jurul lor, să îşi trăiască cu plăcere copilăria? Iar viaţa de elev să le fie o bucurie: a cunoaşterii, a simţurilor, a inteligenţei, a mişcării, a succesului!
Dragi colegi, vă invit la atelierul nostru să dezbatem împreună subiectul: „Să înțelegem lumea din jur, fără manuale.″ Vă aștept cu drag.

Speaker – Inga Zubcu,

profesoară de istorie și geografie, grad didactic I, IP Gimnaziul ”Grigore Vieru” Iurceni

Educația mediatică-educație pentru viață

Trăim într-o societate informațională în care ființăm sub zodia comunicării libere, ce devine astfel avantaj al contemporanității.
Provocare: În context am constatat cu surprindere, că școala azi își pierde poziția privilegiată ca instituție educațională ca pe vremuri și a început să fie substituită de alta, care are și ea ”o funcție educativă”,dar care nu o caracterizează în actualitate și nici nu o investește cu competenta necesară. Aceasta fiind MASS-MEDIA.
Pentru a utiliza eficient instrumentele oferite de această instituție, MASS-MEDIA, va invit să participați în atelierul :”Educația media-educașie pentru viață”, unde vom identifica modele de utilizare adecvată a elementelor de educație media în procesul didactic și să devenim consumatori instruiți.

Speaker – Croitoru Ina,

Profesor de Istorie a Românilor si Universală IPLT”Prometeu”,s.Grozești,r.Nisporeni

Upgrade în procesul de învățământ ca act de comunicare didactică.

Comunicarea didactică poate fi definită ca un schimb de mesaje, cu conținut specific, între cadru didactic și elevi.

Actul didactic în sine are nevoie e o transformare, de o reformă care să pornească de la realitățile lumii contemporane.
Comunicarea didactica se realizeaza oral (70% din timpul destinat instruirii), în scris, pe cale vizuală si chiar prin gesturi.
Scopul comunicării didactice este multiplu:
– transmiterea și asimilarea informatiei;
– rezolvarea de probleme;
– formarea unor capacități, convingeri, sentimente și atitudini;
– adoptarea unor decizii referitoare la strategiile didactice, tehnici de învățare, orientare școlară și/sau profesională etc.;
– evaluarea rezultatelor etc.

Speaker – Stela Popa,

Profesoară de limba franceză IP Liceul Teoretic ”Boris Cazacu” Nisporeni

Starea de bine în școală

Împreună putem crea starea de bine!

Vreau să Vă demonstrez, că prin promovarea stării de bine în școală, obținem un act educațional eficient, integru, echilibrat cu rezultate deosebite asupra elevilor atât sub aspect intelectual, cât și în ceea ce privește personalitatea lor.
Totodată , țin să spun, că promovarea stării de bine la nivelul colectivului didactic îmbunătățește rezultatele școlii pe ansamblu, crește calitatea actului didactic, mărește atractivitatea față de această profesie, reduce stresul și crește eficiența profesională.

Speaker – Tatiana Veleșcu,

Director , IP Gimnaziul Marinici

Să descoperim și să promovăm împreună universul fascinant al copiilor cu performanţe.

Creativitate = Imaginaţie + Intenţie + Efort

Supradotarea se referă la existenţa la copil a unei capacităţi peste medie de a învăţa rapid şi cu uşurinţă volumul de cunoştiinţe propus grupului de copii de aceeaşi vârstă din care el face parte.
Supradotarea presupune obţinerea unor rezultate speciale, deosebite, utile social pe care persoana le poate obţine în urma unei educaţii speciale.
Talentul – termenul de ”talent” presupune existenţa unor aptitudini deosebite pentru o anumită disciplină de studiu. Talentul este o direcţionare pe o fâşie de performanţă sau pentru un anumit domeniu de activitate.
Ce ne-am face intr-o lume de mici genii?
Pentru tinerii genii din sălile de clasă sunt necesare abilităţi intelectuale, deși factorul ce influențează supradotarea, depinde de multe caracteristici ale individului, școala îi poate oferi şansa – acea variabilă de mediu, ce interacţionează pozitiv sau negativ cu abilităţile copilului supradotat şi condiţionează realizarea sau nu a potenţialului.
Cum dezvoltăm performanța?

Speaker –Lungu Alexandra,

Sp.pr.DÎTS Nisporeni

Speakerii incluși în sesiunea II:

Mnemotehnica – modalitate de însușire a noilor informații

Toată lumea se plânge că nu are memorie, dar nimeni nu se vaită că nu are logică, spunea La Rochefoucault.

Știați că în mitologia greacă Mnemosyne personifica memoria, fiind numită Zeița Ținerii de Minte?
Dar ce știm de mnemotehnică?
Prin intermediul aplicării mnemotehnicii se poate cu ușurință de memorizat un volum considerabil de informații pe o perioadă îndelungată de timp. Arta memoriei este accesibilă tuturor și poate fi utilizată atât în procesul de învățare, cât și-n cotidian

Speaker – Daniela Bodean,

Director, IP Gimnaziul Șișcani

Inteligența emoțională.
Joaca de-a emoția.

Ce este inteligența emoțională? Ce sunt emoțiile? Sunt normale?…Cum apar? De ce avem emoții? Cum le putem gestiona?
Inteligența emoțională se referă la înțelegerea și gestionarea eficientă a propriilor emoții, înțelegerea celor din jur și crearea unei relații mai bune , creșterea productivității personale și îmbunătățirea imaginii personale.
Aveți nevoie de aceste abilități?
Vă desfășurați activitatea într-un mediu definit prin comunicare și relaționare interpersonală?
Considerați că imaginea personală contează în atingerea succesului?

Atunci sesiunea ,,Joaca de-a emoția. Inteligența emoțională” este soluția pentru dumneavoastră!

Speaker – Bolun Mariana,

logoped, psiholog, SAP

Educația  în afara clasei – metoda învățării prin investigarea mediului

Învățarea-aventură, experențială, prin descoperire oferă posibilitatea contactului direct cu natura, formează  nu numai abilități de colaborare, comunicare, de învățare activă dar și  asumarea responsabilităților.

Speaker – Svetlana Tîmbur,

Învățătoare, IP Gimnaziul  ”Alexandru cel Bun” Vărzărești

ADIO, EPUIZARE PROFESIONALĂ!
PREVENIRE BURNOUT

Sindromul Burnout sau sindromul epuizării (arderii) profesionale reprezintă o stare de epuizare, atât fizică cât și psihică, care apare în special la persoanele a căror profesie implică o responsabilitate deosebită și interacțiuni frecvente cu oamenii.
Apare tot mai frecvent în epoca modernă și conduce la scăderea performanțelor la locul de muncă, afectează relațiile cu cei din jur și calitatea vieții individului.
Vă regăsiți?
Vă așteptăm cu drag pentru a discuta cum să contracarăm burnout-ul.

Speaker – Inga Mușinschi ,

Director, IP Gimnaziul ”Ion Creangă” Soltănești

CUM SA FII UN CADRU DIDACTIC MEMORABIL? BRANDUL PERSONAL

„Brandul tău personal este ceea ce oamenii spun despre tine cand nu ești cu ei în cameră – ține minte asta. Dar și mai important hai să descoperim de ce.” Chris Ducker
Daca vrei să-ți creezi un nume , să te simți realizat , sa ai incredere in forțele proprii, să deții o imaginea unui excelent profesionist, sau dorești să devii memorabil , indiferent ca e vorba de elevi ,parinti sau mass-media?
Vă invit să discutăm subiectul în cadrul atelierului !

Speaker – Lilia Mocanu,

Director, IP Liceul Teoretic ”Prometeu” Grozești

DIMENSIUNILE PSIHOLOGIEI MANAGERIALE

Personalitatea managerului trebuie să încadreze într-un sistem de parametri profesionali capabil să garanteze succesul activităţii manageriale. Cele mai bune rezultate obţine acel conducător care dirijează conform teoriei, aplicând-o creativ în condiţiile concrete.
În cadrul atelierului se vor analiza aspectele psihologice de bază ale activităţii manageriale în calitate de diriginte, profesor la clasă, director de şcoală, precum ar fi :influenţa, puterea, subordonarea,motivarea, automotivarea, satisfacţia în muncă, stresul ocupaţional, mobbing-ul, workaholism-ul.

Speaker – Silvia Rusu,

Profesoară de chimie, IP Liceul Teoretic ”Prometeu” Grozești

Valorificarea materialului local in cadrul procesului educațional

VĂ INVIT SĂ DISCUTĂM ÎN ATELIER DESPRE O PRIORITATE A TIMPULUI, FĂRĂ CARE NU PUTEM PRIVI ÎN VIITOR:
În era globalizării și a restructurării actului educațional, profesorul dispune de capacitatea de a integra in cadrul orelor noțiuni specifice, particulare spațiului regional, precum toponime, evenimente, personalități, cu scopul formării valențelor culturale ale elevului și asimilării eficiente a informației într-o zonă de confort și percepere, ca parte a sistemului intitulat „Valorificarea materialului local in cadrul procesului instructiv – educativ”.

Speaker – Ulinici-Adam Aurelia,

profesoară de istorie IP Gimnaziul Zberoaia

DRAGI COLEGI!
Sunteți cadre didactice cu vocație, sunteți cei, în care sunetul clopoțelului vibrează pe diapazon special, sunteți cei, care structurați și visele în miez de noapte după modelul lecției, CEI pentru care PROFESIA este CHEMARE!
Sunteți diferiți, sunteți ciorile albe din sistemul educațional-pentru cineva -plini de stranietate, pentru alții -plini de mister, dar cât de căutați , cât de prețuiti, cât de valoroși sunteți atunci, când în sistem se caută COMPETENȚA PROFESIONALĂ!
EdFest Nisporeni -2019 adună ciorile albe ale sistemului educațional raional, pentru a Vă pune în valoare munca prin care ghidați discipoli merituoși, pentru că prin vocația D-VOASTRĂ aduceți schimbarea în clasa de elevi, în școală, în comunitate, în raion,
conștient pe viață că
PEDAGOGUL ESTE AGENTUL SCHIMBĂRII.

Direcția Învățământ Tineret și Sport Nisporeni
Festivalul Educațional ”PEDAGOGUL – AGENT AL SCHIMBĂRII”
14 septembrie, 2019, ORA 9.00